Centrum Obsługi Klienta Indywidualnego

Centrum Obsługi
Klienta Indywidualnego


Skorzystaj z wyszukiwarki lub wybierz
jeden z tematów poniżej

powrót

NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ! DWULICOWE UMOWY

W związku z pojawiającymi się zgłoszeniami i pytaniami od naszych Klientów, którzy czują się oszukani ze względu na podpisanie niekorzystnej dla siebie umowy sprzedaży energii elektrycznej z innym (niż ENERGA-OBRÓT S.A.) sprzedawcą, poniżej przekazujemy kilka wskazówek i podpowiedzi, które należałoby uwzględnić w rozmowie z przedstawicielem nowego sprzedawcy.

  1. Przed podpisaniem umowy z innym sprzedawcą koniecznie sprawdź następujące kwestie:

 

  • czy oferta nowego sprzedawcy uwzględnia opłatę handlową?
  • czy oferta zakłada dodatkowe opłaty za faktury, wezwania, wiadomości sms?
  • czy oferta zakłada tylko sprzedaż czy także dystrybucję energii elektrycznej?
  • czy oferta zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będę otrzymywać fakturę (jedną czy dwie faktury)?
  • do kogo mam reklamować niezgodności faktur za dystrybucję i sprzedaż?  
  • czy będę rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię? 

 

  1. Pamiętaj, że:

  • przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy poprosić przedstawiciela sprzedawcy o identyfikator, który potwierdzi, że reprezentuje firmę na którą się powołuje;
  • należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem;
  • Konsumenci mają prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy lub na odległość, tj. podpisanej u Klienta w domu, zawartej przez telefon czy za pośrednictwem internetu lub poczty w terminie 10 dni od dnia jej podpisania – bez podania przyczyny i bez ponoszenia żadnych kosztów z tego tytułu;
  • złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy po terminie 10 dni od daty jej podpisania może wiązać się z ewentualną karą od nowego sprzedawcy
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd przez nowego sprzedawcę możesz uchylić się od skutków umowy, powołując się na art. 84 Kodeksu Cywilnego (wprowadzenie w błąd);
  • w przypadku wszelkich pytań, wątpliwości (np. co do zmian w umowach, aktualizacjach, korespondencji, sprawdzenia pracownika) możesz skontaktować się z pracownikiem Infolinii ENERGA-OBRÓT S.A. pod nr tel. 555 555 555.
Czy informacja była pomocna?