Wróć do listy

Komunikat dla klientów korzystających z Rozliczeń Rzeczywistych

📣 Dostosowujemy nasze systemy rozliczeniowe do rozwiązań wprowadzanych Tarczą Solidarnościową. Od 1 stycznia 2023 roku czasowo nie rozliczysz zużytej energii przez usługę Rozliczenia Rzeczywiste. Jak wpłynie to na Twoje rozliczenie? Dowiedz się więcej.

  1. Kiedy możliwe będzie rozliczenie zużytej energii?
    Klienci zostaną niezwłocznie poinformowani komunikatem w serwisie Energa24, w aktualnościach na naszej stronie internetowej oraz komunikatami SMS i e-mail.

     
  2. Co jeśli nie rozliczę się na czas? Czy usługa Rozliczenia Rzeczywiste zostanie u mnie zdezaktywowana? 
    Dezaktywacja usługi Rozliczenia Rzeczywiste – w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika – została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót.

     
  3. Dlaczego nie mogłem się rozliczyć pod koniec grudnia? 
    W danym miesiącu klient może rozliczyć się tylko raz. Powinien to zrobić także do końca danego miesiąca. Rozliczenie w ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste zapisywane jest z datą bieżąca. Na przykład: podając do rozliczenia stan za miesiąc listopad w pierwszych dniach grudnia system ewidencjonuje rozliczenie na miesiąc grudzień, stąd komunikat o braku możliwości rozliczenia terminowo grudnia w tym samym miesiącu. 

     
  4. Jak zostanie rozliczona faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył się rozliczyć w grudniu? 
    Faktura będzie  uwzględniała rozliczenie zarówno w stawkach z roku 2022 jak i 2023. Jeśli więc klient za listopad rozliczył się w grudniu, drugie rozliczenie w grudniu nie było już możliwe. W związku z tym w styczniu faktura będzie obejmować zarówno grudzień jak i styczeń. Dopiero jednak zużycie wyszacowane po 1 stycznia zostanie rozliczone w nowych stawkach. 

     
  5. Czy jeśli nie udało mi się rozliczyć w grudniu? Czy zużycie z grudniowej faktury zostanie przesunięte na przyszły rok i pomniejszy limit 2000 kWh rozliczanych według zamrożonej stawki? 
    Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane po dniu 1 stycznia. 

Przypominamy, że informacje o utrudnieniach związanych z wprowadzeniem Tarczy Solidarnościowej znajdziesz zawsze w sekcji aktualności. Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt, informacje dostajesz również poprzez wiadomości SMS i e-mail.
 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Może Cię również
zainteresować

03.06.2025

Nowe zasady sprzedaży rezerwowej

📢 1 lipca 2025 roku zacznie obowiązywać nowy model sprzedaży rezerwowej.

W związku z tymi zmianami nie musisz podejmować żadnych działań i nie zmieniają się warunki umów, które z Tobą zawarliśmy.

22.05.2025

Prace aktualizacyjne w systemach obsługi 24 maja 2025

💻 24 maja w godzinach 7.00-15.00 przeprowadzimy prace aktualizacyjne naszych systemów obsługi. 

22.05.2025

Zapraszamy do wzięcia udziału w akcji „Na dwóch kółkach po eFakturę”

Z okazji Światowego Dnia Roweru przygotowaliśmy dla naszych klientów wyjątkowe wydarzenie. Jeśli między 22 maja a 12 czerwca zmienisz sposób otrzymywania faktur z papierowego na elektroniczny w wybranych salonach sprzedaży, otrzymasz voucher na serwis rowerowy lub upominek [1].

29.04.2025

Uwaga! Nie zmienialiśmy numeru rachunku bankowego do wpłat

Zachowaj ostrożność i czujność na próby oszustwa polegające na podszywaniu się pod Energę Obrót i przesyłaniu fałszywych faktur lub informacji o zmianie numeru rachunku bankowego.