Prosument energii odnawialnej

Posiadasz mikroinstalację?
Sprawdź czy spełniasz warunki, aby stać się prosumentem energii odnawialnej?

CHCĘ BYĆ PROSUMENTEM

Masz pytania odnośnie fotowoltaiki? Tu znajdziesz odpowiedź na pytania, które najczęściej zadawali nasi klienci.

JESTEM PROSUMENTEM

Masz pytania? Tu znajdziesz odpowiedź na pytania, które najczęściej zadawali nasi klienci

Chcę zostać prosumentem

Kto może zostać prosumentem?

Podmiot, który jednocześnie konsumuje oraz wytwarza prąd na swoje potrzeby w mikroinstalacji, a jego przeważającą działalnością gospodarczą nie stanowi wytwarzanie energii elektrycznej. Rozliczanie prosumentów odbywa się wyłącznie na podstawie umowy kompleksowej.

Jakie warunki należy spełnić, aby stać się prosumentem?

Czym jest mikroinstalacja ?

Czy mogę być prosumentem energii odnawialnej, jeżeli nie posiadam umowy kompleksowej z Energa-Obrót?

Nie mam mikroinstalacji i chcę zostać prosumentem

Zamontuj panele i znacząco obniż swoje rachunki za prąd.

Pan Karol wraz z rodziną mieszka w jednopiętrowym domu z ogrzewaniem podłogowym. Dotychczas rocznie zużywał 4000 kWh, co znacznie wpływało na jego domowy budżet. 

Pan Karol zdecydował się na instalację 18 paneli o łacznej mocy 5,04 kW.
Dzięki tej inwestycji płaci znacznie niższe rachunki niż dotychczas. Zwrot kosztów zakupu i instalacji paneli zyska już za 6 lat. 

 

Sprawdź ile możesz zyskać

 

 

Mam już mikroinstalację i chcę zostać prosumentem

Uwaga! Jeżeli złożyłeś wniosek o przyłączenie mikroinstalacji do sieci u Energa – Operator SA po 29 maja i otrzymałeś potwierdzenie przyłączenia mikroinstalacji do sieci energetycznej EOP, nie musisz wypełniać wniosku o rozliczenie prosumencie, aby stać się prosumentem. Poinformujemy Cię, że zakwalifikowaliśmy Cię do rozliczeń prosumenckich.

Icon

Zgłoś się do dystrybutora

Icon

Odbierz potwierdzenie

Icon

Złóż wniosek

Mamy założoną fotowoltaikę i licznik dwukierunkowy czy muszę coś zmieniać w swojej umowie kompleksowej?
Czy muszę podpisać nową umowę?

Co powinienem zrobić gdy mam już zainstalowany licznik dwukierunkowy?

Wysłałem dokumenty i nie mam potwierdzenia, że jestem prosumentem?

Czy mogę zostać prosumentem gdy mam licznik przedpłatowy?

Czy jak zostanę prosumentem będę mógł korzystać z usługi Rozliczenia Rzeczywiste?

Czy jedna osoba może być właścicielem tylko jednej mikroinstalacji?

Kto ponosi koszty związane z przyłączeniem mikroinstalacji do sieci?

Czy prosumenci mogą skorzystać z elektronicznego Biura Obsługi Klienta lub z usługi eFaktura?

Jestem prosumentem

Na czym polega rozliczenie prosumenckie?

Prosumenci energii odnawialnej mają możliwość zbilansowania energii pobranej z energią wprowadzoną do sieci, 
od daty przyłączenia mikroinstalacji do sieci. 

Współczynniki ilościowe niezbędne do rozliczenia są zależne od mocy instalacji i wynoszą:

Jak czytać fakturę prosumencką?

Sprawdź swoje saldo

Bądź na bieżąco. Wkażdej chwili możesz sprawdzić zużycie prądu z każdej zakończonej doby. Klienci, posiadający liczniki zdalnego odczytu, mogą już korzystać z aplikacji mobilnej "Mój Licznik" pozwalającej na bieżąco monitorować zużycie energii elektrycznej. 

Saldo SMS

Saldo SMS

Dowiedz się więcej
Aplikacja Mój Licznik

Aplikacja Mój Licznik

Dowiedz się więcej

Najczęstsze pytania o rozliczenia prosumenckie

Zakwalifikowaliście mnie jako prosumenta. Kiedy dostanę pierwszą fakturę?

Mam już licznik dwukierunkowy, ale faktura nie pokazuje, że jestem prosumentem?

Jak dowiem się z faktury, że mam już rozliczenia prosumenckie?

Czy aplikacja pokazuje takie same dane jak na fakturze?
Rozliczenie ilości kilowatogodzin na fakturze prosumenckiej nie pokrywa się z tym co widzę w aplikacji. Dlaczego tak jest?

Dlaczego mam taką wysoką fakturę?
Jestem prosumentem i miałem/am nic nie płacić?

Otrzymuję fakturę w różnych terminach.
Czy faktury nie miały być wystawiane raz w miesiącu?
W jakim cyklu rozliczeniowym będą mnie Państwo rozliczać?

W jaki sposób funkcjonuje wirtualny magazyn?
Czy zobaczę ilość zmagazynowanej energii na liczniku?

Gdzie mogę otrzymać informację na temat uzyskania potwierdzenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci
oraz wymiany licznika na dwukierunkowy?

Czy jako prosument mogę korzystać z usługi Polecenie Zapłaty (PZ)?

Dokumenty do pobrania

Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii

Protokół zdawczo-odbiorczy dla prosumenta

Polityka cookies

Używamy plików "cookies", dzięki którym dostosowujemy treści do preferencji użytkowników oraz ciągle ulepszamy działanie serwisu. Szczegółowe informacje są w Polityce prywatności. Jeśli nie zmienisz ustawień przeglądarki, pliki "cookies" będą umieszczane na Twoim urządzeniu, co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.