Centrum Obsługi Klienta Indywidualnego

Centrum Obsługi
Klienta Indywidualnego


Skorzystaj z wyszukiwarki lub wybierz
jeden z tematów poniżej

30-10-2018

Informacja dla byłych klientów spółek Energia dla Firm S.A. i Energetyczne Centrum S.A.

Energa Obrót Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku wspiera byłych klientów spółek Energia dla Firm S.A. i Energetyczne Centrum S.A. oraz klientów innych firm, którzy stracili swojego sprzedawcę energii elektrycznej wskutek zaprzestania przez te podmioty świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej. Spółka Energa Obrót Spółka Akcyjna uruchomiła specjalne numery telefonów, pod którymi klienci mogą uzyskać informacje o roli sprzedawcy rezerwowego w przypadku zaprzestania sprzedaży energii elektrycznej przez dotychczasowego sprzedawcę i poznać aktualną ofertę Energa Obrót S.A..

 

7 września 2018 roku Zarząd Energii dla Firm S.A., poinformował na stronie: www.energiadlafirm.pl o zaprzestaniu świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej dla swoich klientów. Wskazał także, że nowym sprzedawcą dla tych klientów będzie sprzedawca rezerwowy. Podobny komunikat wydało 11 września 2018 roku Energetyczne Centrum S.A. na stronie www.ec.net.pl.

 

Dla klientów, którzy są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej Energa Operatora S.A., sprzedawcą rezerwowym może być Energa Obrót S.A. Zmiana dostawcy energii elektrycznej z podmiotów o których mowa powyżej na Energa Obrót S.A. nie wpływa na ciągłość dostaw energii elektrycznej do Państwa obiektów. Energia elektryczna dostarczana przez Energa Obrót S.A. jako sprzedawcy rezerwowego będzie świadczona zgodnie z cennikiem obowiązującym w tej Spółce.

 

Wszystkich, którzy chcą zapoznać się z pełną ofertą Energa Obrót S.A., zapraszamy do kontaktu z infolinią pod specjalnymi numerami telefonów:

 

  • dla klientów indywidualnych: 55 66 77 811, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00
  • dla klientów biznesowych: 55 66 77 810, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00

 

 

W przypadku klientów biznesowych, którzy posiadali dedykowanego doradcę z Energa Obrót S.A. prosimy o bezpośredni kontakt z nim.

 

 

25-10-2018

Komunikat o pracach technicznych 26-29 października

Między 26 października (piątek) od godz. 17 a 29 października (poniedziałek) do godz. 20, z powodu prac technicznych będzie niedostępny system obsługi klienta.

 

Prace serwisowe obejmą:

  1. elektroniczne biuro obsługi klienta ENERGA24 (dostęp do wszystkich usług, w tym również eFaktury będzie niemożliwy)
  2. system obsługi doładowania liczników przedpłatowych we wszystkich kanałach:
    • w sieci Moje Rachunki,
    • przez platformę ENERGA24;
  3. system obsługi rozliczeń rzeczywistych we wszystkich kanałach:
    • w sieci Moje Rachunki,
    • przez formularze online na stronie energa.pl/ www.energa.pl/doladowania
    • przez platformę ENERGA24;

 

Prosimy, aby zrealizowali Państwo wszystkie niezbędne sprawy z wyprzedzeniem.

 

 

07-10-2018

ENERGA – Twój zaufany sprzedawca energii elektrycznej lub gazu

Czy wiesz, że umowę sprzedaży, dystrybucji energii elektrycznej lub gazu z firmą Energa-Obrót SA (Energa) możesz podpisać w Salonie Sprzedaży, ale również we własnym domu (tzw. umowa zawarta poza lokalem)?

 

JAK ROZPOZNASZ PRZEDSTAWICIELA ENERGI?

Przede wszystkim nasi przedstawiciele posiadają IDENTYFIKATOR oraz właściwe pełnomocnictwo.

 

Każdy identyfikator zawiera:

  • logo Energa;
  • zdjęcie przedstawiciela oraz jego imię i nazwisko;
  • serię i numer dowodu osobistego;
  • numer identyfikatora

Pełnomocnictwo w jasny sposób wskazuje, że jest to osoba uprawniona do zawarcia umowy w imieniu Energa. 

 

Jeśli masz wątpliwość czy osoba przekonująca Cię do zawarcia umowy w Twoim domu to nasz przedstawiciel możesz zawsze zadzwonić na Infolinię 555 555 555 (koszt połączenia według stawek dostawcy usług) od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 22:00.

 

Pamiętaj również, że uczciwy sprzedawca powinien:

  • przekazać Ci pisemną informację o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, z którego skorzystać możesz bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy;
  • po zawarciu umowy, wydać Ci jej egzemplarz lub potwierdzenie jej zawarcia, na której znajdzie się data, rodzaj świadczenia i cena;

 

Dodatkowo: 

  • jeżeli nie zostałeś poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd w rozumieniu art. 84 Kodeksu cywilnego przez nowego sprzedawcę, możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli o zawarciu umowy.

 

UWAŻAJ NA NIEUCZCIWYCH SPRZEDAWCÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ i GAZU


Nieuczciwe praktyki tzw. metodą „na wnuczka”, „na policjanta”, „na pracownika instytucji zaufania społecznego” są ostatnio coraz bardziej powszechne i dotykają głównie osób starszych lub osób mieszkających samotnie.

Nieuczciwi sprzedawcy coraz częściej namawiają do podpisania niekorzystnych umów, używając przy tym podstępu, dlatego przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy, powinieneś zachować szczególną czujność.

 

JAK USTRZEC SIĘ PRZED ZAWARCIEM NIEKORZYSTNEJ UMOWY?


Pamiętaj, że zawsze należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem, a w szczególności sprawdzić:

  • czy proponowana umowa obejmuje tylko sprzedaż (wówczas będziesz otrzymywać dwie faktury – jedną za sprzedaż, a drugą za dystrybucję) czy także dystrybucję energii elektrycznej (wówczas będziesz otrzymywać jedną fakturę obejmującą obie usługi)?
  • jaki jest czas obowiązywania umowy?
  • czy umowa zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będziesz otrzymywać fakturę i w jakiej formie (w wersji papierowej czy elektronicznej)?
  • czy będziesz rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię?

 

Zwracamy uwagę, że powyższa informacja nie ma charakteru wyczerpującego, w związku z czym zachęcamy do lektury ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. 2017 poz. 683 ze zm.).

16-08-2018

Komunikat dotyczący Split Payment

Szanowny Kliencie,

jeśli jesteś Przedsiębiorcą i aktualnie korzystasz u nas z usługi Polecenie Zapłaty, a chcesz skorzystać z metody podzielonej płatności Split Payment przy regulowaniu płatności za energię elektryczną, dostępnej od 01.07.2018, powinieneś dokonać przelewu za pośrednictwem swojej bankowości elektronicznej. Przed realizacją płatności metodą Split Payment  powinieneś zrezygnować z usługi Polecenia Zapłaty.

 

Rezygnacji z usługi Polecenie Zapłaty możesz dokonać poprzez przesłanie na adres Spółki ENERGA-OBRÓT SA Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk, formularza Odwołania Zgody na Obciążanie Rachunku dostępnego na naszej stronie internetowej - pobierz

01-08-2018

Nowa taryfa nr 5 dla Gazu Ziemnego Wysokometanowego

Szanowny Kliencie,

prosimy o zapoznanie się z zatwierdzoną przez Prezesa URE nową taryfą nr 5 ENERGI-OBRÓT S.A., która przeznaczona jest do rozliczania zużycia gazu ziemnego wysokometanowego dla gospodarstw domowych. W związku ze zmianą taryfy wzrostowi ulegną ceny i inne opłaty. Nowa taryfa obowiązuje od 1 sierpnia 2018 r. i jest dostępna na stronie www.energa.pl.

 

07-06-2018

Sposoby rozliczeń nadpłaty lub niedopłaty

W celu uzyskania informacji na temat sposobu rozliczenia nadpłaty lub niedopłaty zaloguj się w serwisie ENERGA24 lub zadzwoń na infolinię pod numer 555 555 555. Jeśli masz niedopłatę, jak najszybciej dopłać brakującą kwotę. Jeśli masz nadpłatę, zostanie ona zaliczona na poczet kolejnego zobowiązania, możesz też sam przeksięgować środki na wskazany przez Ciebie numer konta bankowego. Wystarczy, że zalogujesz się w serwisie ENERGA24 i podasz numer odpowiedniego konta

29-05-2018

Informacja o Salonie Sprzedaży w Słupcy

Informujemy, że w dniu 1 czerwca 2018 r. (piątek) Salon Sprzedaży w Słupcy przy ul. Poznańskiej 4 będzie nieczynny. Zapraszamy do najbliższego salonu w Koninie, przy Placu Wolności 2, w godz. 9:00-17:00.

 

Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl w zakładce kontakt.

04-04-2018

Zakończenie programu umożliwiającego zbieranie punktów PAYBACK w Enerdze

Od 1 maja 2018 r. nie uczestniczymy w programie lojalnościowym PAYBACK. Oznacza to, że od tego dnia za opłacanie naszych faktur i zakupy w sklepie internetowym Energi nasi klienci nie otrzymują punktów PAYBACK.

 

Zebrane punkty PAYBACK można było wykorzystać u nas tylko do 30 kwietnia 2018 r. Karty PAYBACK pozostają ważne, a zgromadzone punkty nie przepadły. Wciąż można je zbierać i wymieniać na nagrody u innych partnerów programu.

 

Więcej informacji na stronie www.energa.pl/payback/komunikat

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wymienić zgromadzone u nas punkty PAYBACK, zajrzyj do ogólnych zasad programu PAYBACK, które znajdują się na stronie www.payback.pl

 

Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, skontaktuj się z Biurem Obsługi PAYBACK pod numerem 801 044 440 (koszt zgodnie z taryfą operatora) lub listownie, na adres:

 

Biuro Obsługi PAYBACK 
ul. Mszczonowska 36
96-200 Rawa Mazowiecka

19-03-2018

Nowa taryfa dystrybucyjna Polskiej Spółki Gazownictwa

Informujemy, że decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, została zatwierdzona nowa „Taryfa nr 6 dla usług dystrybucji paliw gazowych i usług regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego” Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, w której wzrosła część stawek opłat. Nowa taryfa obowiązuje od 1 marca 2018r. do 31 grudnia 2018r. i jest dostępna na stronie www.psgaz.pl

13-03-2018

Zwrot nadpłaty za energię elektryczną

Informujemy, że w przypadku powstania u odbiorcy nadpłaty za pobraną energię elektryczną podlega ona zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, o ile odbiorca nie zażąda jej zwrotu (§ 34 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną; Dz.U.2017.2500).

 

Jednocześnie informujemy, że w sytuacji rozwiązania umowy z Energą Obrotem SA powstała na koncie odbiorcy nadpłata za pobraną energię elektryczną zostanie zwrócona na jego wniosek, bez naliczania przez Spółkę dodatkowych opłat z tego tytułu.

 

Wniosek o zwrot nadpłaty można złożyć:

Powrót