Centrum Obsługi Klienta Indywidualnego

Centrum Obsługi
Klienta Indywidualnego


Skorzystaj z wyszukiwarki lub wybierz
jeden z tematów poniżej

22-11-2017

ENERGA – Twój zaufany sprzedawca energii elektrycznej lub gazu

Czy wiesz, że umowę sprzedaży, dystrybucji energii elektrycznej lub gazu z firmą Energa-Obrót SA (Energa) możesz podpisać w Salonie Sprzedaży, ale również we własnym domu (tzw. umowa zawarta poza lokalem)?

 

JAK ROZPOZNASZ PRZEDSTAWICIELA ENERGI?

Przede wszystkim nasi przedstawiciele posiadają IDENTYFIKATOR oraz właściwe pełnomocnictwo.

 

Każdy identyfikator zawiera:

  • logo Energa;
  • zdjęcie przedstawiciela oraz jego imię i nazwisko;
  • serię i numer dowodu osobistego;
  • numer identyfikatora

Pełnomocnictwo w jasny sposób wskazuje, że jest to osoba uprawniona do zawarcia umowy w imieniu Energa. 

 

Jeśli masz wątpliwość czy osoba przekonująca Cię do zawarcia umowy w Twoim domu to nasz przedstawiciel możesz zawsze zadzwonić na Infolinię 555 555 555 (koszt połączenia według stawek dostawcy usług) od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 22:00.

 

Pamiętaj również, że uczciwy sprzedawca powinien:

  • przekazać Ci pisemną informację o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, z którego skorzystać możesz bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy;
  • po zawarciu umowy, wydać Ci jej egzemplarz lub potwierdzenie jej zawarcia, na której znajdzie się data, rodzaj świadczenia i cena;

 

Dodatkowo: 

  • jeżeli nie zostałeś poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd w rozumieniu art. 84 Kodeksu cywilnego przez nowego sprzedawcę, możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli o zawarciu umowy.

 

UWAŻAJ NA NIEUCZCIWYCH SPRZEDAWCÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ i GAZU


Nieuczciwe praktyki tzw. metodą „na wnuczka”, „na policjanta”, „na pracownika instytucji zaufania społecznego” są ostatnio coraz bardziej powszechne i dotykają głównie osób starszych lub osób mieszkających samotnie.

Nieuczciwi sprzedawcy coraz częściej namawiają do podpisania niekorzystnych umów, używając przy tym podstępu, dlatego przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy, powinieneś zachować szczególną czujność.

 

JAK USTRZEC SIĘ PRZED ZAWARCIEM NIEKORZYSTNEJ UMOWY?


Pamiętaj, że zawsze należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem, a w szczególności sprawdzić:

  • czy proponowana umowa obejmuje tylko sprzedaż (wówczas będziesz otrzymywać dwie faktury – jedną za sprzedaż, a drugą za dystrybucję) czy także dystrybucję energii elektrycznej (wówczas będziesz otrzymywać jedną fakturę obejmującą obie usługi)?
  • jaki jest czas obowiązywania umowy?
  • czy umowa zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będziesz otrzymywać fakturę i w jakiej formie (w wersji papierowej czy elektronicznej)?
  • czy będziesz rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię?

 

Zwracamy uwagę, że powyższa informacja nie ma charakteru wyczerpującego, w związku z czym zachęcamy do lektury ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. 2017 poz. 683 ze zm.).

14-11-2017

Przerwa w dostępie do konta ENERGA24 oraz usług Rozliczenia Rzeczywiste i Rozliczenia pre-paid

Informujemy, że od 17 listopada (piątek) godz. 18:00 do 20 listopada (poniedziałek) godz. 17:00 wystąpi czasowy brak dostępu do serwisu ENERGA24.

 

W tym czasie poniższe usługi nie będą dostępne w żadnym z wymienionych kanałów:

 

1. doładowania liczników pre-paid:

  • poprzez serwis ENERGA24;
  • poprzez formularz doładowań na stronie www.energa.pl/doladowania
  • w punktach sieci VIA Moje Rachunki, BlueMedia

 

2. dokonanie Rozliczenia Rzeczywistego:

  • poprzez serwis ENERGA24;
  • w punktach sieci VIA Moje Rachunki

 

Prosimy o wcześniejsze doładowanie swoich liczników przedpłatowych oraz rozliczenie bieżącego zużycia energii elektrycznej. Jednocześnie informujemy, że od 20 listopada (poniedziałek) do 23 listopada (czwartek) usługi mogą być nadal niedostępne dla niektórych grup klientów.

 

Przerwa w dostępie do usług związana jest z pracami serwisowymi.

Przepraszamy za wszelkie utrudnienia.

 

 

31-10-2017

Informacja o Salonie Sprzedaży w Poznaniu

Informujemy, że w dniu 03.11.2017r. (piątek) Salon Sprzedaży w Poznaniu przy ul. Osiedle Rzeczypospolitej 14 będzie nieczynny.


Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl w zakładce kontakt.

05-09-2017

Zarezerwuj wizytę w Salonach Sprzedaży przez Internet

Energa Obrót umożliwiła umawianie wizyt w swoich Salonach Sprzedaży. Rezerwacja konkretnej godziny odbywa się za pomocą strony internetowej rezerwacje.energa.pl. Energa Obrót jest pierwszym sprzedawcą energii w Polsce, który uruchomił taką usługę.

 

- Nowe technologie są wyznacznikiem postępu, ale i wygody, dlatego w Enerdze Obrót staramy się być z nimi na bieżąco. Tym razem, jako pierwsi w branży energetycznej, dajemy możliwość zdalnej rezerwacji wizyt – mówi Błażej Krawczyszyn, Wiceprezes Zarządu Energi Obrót. - System działa  w dziesięciu największych Salonach. Oczywiście jest to wyłącznie dodatkowe udogodnienie dla klientów. Wciąż będzie można przyjść do Salonów Energi Obrót i załatwić niezbędne formalności bez obowiązku wcześniejszej rezerwacji.


Opcję zdalnego zamawiania wizyt otrzymują klienci, zarówno ci indywidualni, jak i przedstawiciele przedsiębiorstw.


Rezerwowanie wizyty, czyli jak zaoszczędzić czas


Rezerwowanie wizyty w Salonie Sprzedaży Energi Obrót jest bardzo proste. Wystarczy wejść
na stronę rezerwacje.energa.pl i w formularzu zgłoszeniowym podać swoje imię, nazwisko, adres mailowy, numer telefonu oraz wybrać najbliższy Salon.
Po wskazaniu miejsca, zostaną wyświetlone wolne terminy począwszy od bieżącego dnia roboczego. Warunkiem dostępności konkretnej pory jest minimum dwugodzinne wyprzedzenie. Po wypełnieniu formularza, klient na podany przez siebie adres e-mail otrzyma potwierdzenie rezerwacji wizyty.   
Podczas wizyty w Salonie w zarezerwowanym terminie należy kliknąć przycisk  „Umówiona wizyta” na kolejkomacie i pobrać bilet z numerem.

14-08-2017

Komunikat prasowy

Szanowni Klienci,

 

Tragiczna w skutkach nawałnica, która w piątkowy późny wieczór nawiedziła środkową i północną Polskę, spowodowała ogromne zniszczenia w sieci elektroenergetycznej Energi Operatora.

Bieżące informacje o liczbie odbiorców i transformatorów bez zasilnia można znaleźć na stronie www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml. Na bieżąco informujemy też o wszelkich zmianach na naszym profilu na Twitterze.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj

23-06-2017

Informacja o Salonie Sprzedaży w Warszawie

Informujemy, że w dniach 26-27 czerwca 2017r. (poniedziałek-wtorek) Salon Sprzedaży w Warszawie ul. Ćmielowska 2 będzie zamknięty.


Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl w zakładce kontakt.

24-03-2017

Przerwa w dostępie do konta ENERGA24 oraz usług Rozliczenia Rzeczywiste i Rozliczenia pre-paid

Informujemy, że od 24 marca (piątek) 2017 godz. 22:00 do 26 marca (niedziela) 2017 godz. 23:00 może wystąpić czasowy brak dostępu do konta 24.energa.pl

 

Dodatkowo nie będą dostępne poniższe usługi w żadnym z wymienionych kanałów:

doładowania liczników pre-paid:

• poprzez serwis 24.energa.pl

• poprzez formularz doładowań na stronie www.energa.pl/doladowania,

• w punktach sieci Moje Rachunki, BluePay i epay,

 

Rozliczenia Rzeczywiste:

• poprzez serwis 24.energa.pl

• w punktach sieci Moje Rachunki.

 

 

Przerwa w dostępie do usług związana jest z pracami serwisowymi.

Przepraszamy za utrudnienia.

07-02-2017

Zmiana godzin pracy salonów sprzedaży w dniu 10.02.2017r.

Szanowni Państwo,

informujemy, że dnia 10.02.2017 roku wybrane salony sprzedaży będą czynne w skróconych godzinach lub zamknięte z powodu modernizacji systemów informatycznych.:

- Gdańsk, ul. Grunwaldzka 472d, będzie otwarty do godziny 14:00,  
- Gdynia, ul. 10 Lutego 33, będzie otwarty do godziny 13:00, 
- Kalisz, ul. Zamkowa 8, będzie otwarty do godziny 12:00, 
- Elbląg, ul. Hetmańska 12-14, będzie otwarty do godziny 15:00,  
- Olsztyn, ul. Dworcowa 3, będzie otwarty do godziny 15:00,  
- Koszalin, ul. Dworcowa 17, będzie zamknięty,  
- Słupsk, ul. Tuwima 6/7, będzie zamknięty,  
- Płock, ul. Piłsudskiego 39, będzie otwarty do godziny 14:00, 
- Toruń, ul. Czerwona Droga 1/5, będzie otwarty do godziny 14:00.

 

Jednocześnie informujemy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl.

 

Za utrudnienia przepraszamy.  

 

21-12-2016

Zmiana godzin pracy salonów sprzedaży w dniu 23.12.16 roku

Szanowni Państwo,

informujemy, że dnia 23.12.2016 roku poniżej wskazane salony sprzedaży będą czynne w godzinach od 9:00 do 15:00:

- Gdańsk, ul. Grunwaldzka 472d,  
- Gdynia, ul. 10 Lutego 33, 
- Kalisz, ul. Zamkowa 8, 
- Elbląg, ul. Hetmańska 12-14, 
- Olsztyn, ul. Dworcowa 3, 
- Koszalin, ul. Dworcowa 17, 
- Słupsk, ul. Tuwima 6/7, 
- Płock, ul. Piłsudskiego 39, 
- Toruń, ul. Czerwona Droga 1/5.

 

Jednocześnie składamy Państwu życzenia spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz pomyślności w Nowym Roku

 

06-10-2016

Przerwa w dostępie do usługi płatności online. Komunikat dla Klientów Banku Zachodniego WBK

Informujemy, że w dniach 7-8 października 2016 r. (w godzinach od 22:30 do 12:00)  może wystąpić czasowy brak dostępu usługi płatności online w serwisie ebok.energa.pl i 24.energa.pl dla Klientów Banku Zachodniego WBK.

 

Przerwa w dostępie do usługi związana jest z pracami technicznymi po stronie banku.

 

Przepraszamy za utrudnienia.

Powrót