Centrum Obsługi Klienta Indywidualnego

Centrum Obsługi
Klienta Indywidualnego


Skorzystaj z wyszukiwarki lub wybierz
jeden z tematów poniżej

05-07-2018

Komunikat dotyczący Split Payment

Szanowny Kliencie,

jeśli jesteś Przedsiębiorcą i aktualnie korzystasz u nas z usługi Polecenie Zapłaty, a chcesz skorzystać z metody podzielonej płatności Split Payment przy regulowaniu płatności za energię elektryczną, dostępnej od 01.07.2018, powinieneś dokonać przelewu za pośrednictwem swojej bankowości elektronicznej. Przed realizacją płatności metodą Split Payment  powinieneś zrezygnować z usługi Polecenia Zapłaty.

 

Rezygnacji z usługi Polecenie Zapłaty możesz dokonać poprzez przesłanie na adres Spółki ENERGA-OBRÓT SA Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk, formularza Odwołania Zgody na Obciążanie Rachunku dostępnego na naszej stronie internetowej - pobierz

02-07-2018

Komunikat dotyczący decyzji nr RGD-7/2017

Szanowni Państwo,

 

Realizując zadeklarowane przez nas zobowiązania objęte treścią prawomocnej decyzji administracyjnej nr RGD-7/2017 wydanej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w dniu 28 grudnia 2017 roku, w trybie art. 28 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2017 roku, poz. 229), poniżej przedstawiamy Państwu informacje, co stanowi wykonanie przez nas decyzji zobowiązującej.

 

Jeśli są Państwo Konsumentami niebędącymi Odbiorcami usługi kompleksowej świadczonej przez ENERGA-OBRÓT SA, w sytuacji gdy oferta „Gwarancja Stałej Ceny" zaproponowana Państwu w trakcie rozmowy telefonicznej obowiązywała przez cały okres na jaki została zawarta bądź Konsumentami niebędącymi Odbiorcami usługi kompleksowej świadczonej przez ENERGA-OBRÓT SA, w sytuacji gdy oferta „Gwarancja Stałej Ceny+" zaproponowana Państwu poza lokalem przedsiębiorstwa obowiązywała przez cały okres na jaki została zawarta, którzy od dnia zawarcia umowy w ramach oferty „Gwarancja Stałej Ceny+" do dnia wydania decyzji i złożyli do Spółki reklamację/skargę, w której wskazali, iż:

 

- przedstawiciel ENERGA-OBRÓT SA podczas wizyty w miejscu zamieszkania Odbiorcy, przekazał informacje niezgodne z prawdą, tj. że reprezentuje dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, z którego usług korzystał Odbiorca lub że wymóg podpisania przez Odbiorcę dokumentów wynikał z konieczności zawarcia nowych umów, aktualizacji umów obowiązujących lub zmiany sposobu rozliczeń za zużytą energię elektryczną, lub

 

- nie wydał Odbiorcy egzemplarza zawartej z ENERGA-OBRÓT SA poza lokalem przedsiębiorstwa umowy kompleksowej oraz załączników do tej umowy lub potwierdzenia jej zawarcia, utrwalonego na papierze lub jeżeli Odbiorca wyraził na to zgodę, na innym trwałym nośniku

 

informujemy, że przysługuje Państwu rekompensata w wysokości 56 zł. Aby uzyskać rekompensatę należy w terminie do 16 sierpnia 2018 roku wypełnić wszystkie pola we Wniosku o wypłatę rekompensaty (pobierz wniosek tutaj) i skutecznie, pisemnie poinformować ENERGA-OBRÓT SA (adres do korespondencji: al. Grunwaldzka 472 80-309 Gdańsk) - z dopiskiem „Rekompensata". Rekompensatę będzie można odebrać w listopadzie 2018 roku, w dowolnym oddziale bądź agencji PKO Banku Polskiego w kraju. Wypłaty będą dokonywane po okazaniu dowodu osobistego

07-06-2018

Sposoby rozliczeń nadpłaty lub niedopłaty

W celu uzyskania informacji na temat sposobu rozliczenia nadpłaty lub niedopłaty zaloguj się w serwisie ENERGA24 lub zadzwoń na infolinię pod numer 555 555 555. Jeśli masz niedopłatę, jak najszybciej dopłać brakującą kwotę. Jeśli masz nadpłatę, zostanie ona zaliczona na poczet kolejnego zobowiązania, możesz też sam przeksięgować środki na wskazany przez Ciebie numer konta bankowego. Wystarczy, że zalogujesz się w serwisie ENERGA24 i podasz numer odpowiedniego konta

29-05-2018

Informacja o Salonie Sprzedaży w Słupcy

Informujemy, że w dniu 1 czerwca 2018 r. (piątek) Salon Sprzedaży w Słupcy przy ul. Poznańskiej 4 będzie nieczynny. Zapraszamy do najbliższego salonu w Koninie, przy Placu Wolności 2, w godz. 9:00-17:00.

 

Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl w zakładce kontakt.

30-04-2018

ENERGA – Twój zaufany sprzedawca energii elektrycznej lub gazu

Czy wiesz, że umowę sprzedaży, dystrybucji energii elektrycznej lub gazu z firmą Energa-Obrót SA (Energa) możesz podpisać w Salonie Sprzedaży, ale również we własnym domu (tzw. umowa zawarta poza lokalem)?

 

JAK ROZPOZNASZ PRZEDSTAWICIELA ENERGI?

Przede wszystkim nasi przedstawiciele posiadają IDENTYFIKATOR oraz właściwe pełnomocnictwo.

 

Każdy identyfikator zawiera:

  • logo Energa;
  • zdjęcie przedstawiciela oraz jego imię i nazwisko;
  • serię i numer dowodu osobistego;
  • numer identyfikatora

Pełnomocnictwo w jasny sposób wskazuje, że jest to osoba uprawniona do zawarcia umowy w imieniu Energa. 

 

Jeśli masz wątpliwość czy osoba przekonująca Cię do zawarcia umowy w Twoim domu to nasz przedstawiciel możesz zawsze zadzwonić na Infolinię 555 555 555 (koszt połączenia według stawek dostawcy usług) od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 22:00.

 

Pamiętaj również, że uczciwy sprzedawca powinien:

  • przekazać Ci pisemną informację o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, z którego skorzystać możesz bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy;
  • po zawarciu umowy, wydać Ci jej egzemplarz lub potwierdzenie jej zawarcia, na której znajdzie się data, rodzaj świadczenia i cena;

 

Dodatkowo: 

  • jeżeli nie zostałeś poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd w rozumieniu art. 84 Kodeksu cywilnego przez nowego sprzedawcę, możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli o zawarciu umowy.

 

UWAŻAJ NA NIEUCZCIWYCH SPRZEDAWCÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ i GAZU


Nieuczciwe praktyki tzw. metodą „na wnuczka”, „na policjanta”, „na pracownika instytucji zaufania społecznego” są ostatnio coraz bardziej powszechne i dotykają głównie osób starszych lub osób mieszkających samotnie.

Nieuczciwi sprzedawcy coraz częściej namawiają do podpisania niekorzystnych umów, używając przy tym podstępu, dlatego przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy, powinieneś zachować szczególną czujność.

 

JAK USTRZEC SIĘ PRZED ZAWARCIEM NIEKORZYSTNEJ UMOWY?


Pamiętaj, że zawsze należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem, a w szczególności sprawdzić:

  • czy proponowana umowa obejmuje tylko sprzedaż (wówczas będziesz otrzymywać dwie faktury – jedną za sprzedaż, a drugą za dystrybucję) czy także dystrybucję energii elektrycznej (wówczas będziesz otrzymywać jedną fakturę obejmującą obie usługi)?
  • jaki jest czas obowiązywania umowy?
  • czy umowa zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będziesz otrzymywać fakturę i w jakiej formie (w wersji papierowej czy elektronicznej)?
  • czy będziesz rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię?

 

Zwracamy uwagę, że powyższa informacja nie ma charakteru wyczerpującego, w związku z czym zachęcamy do lektury ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. 2017 poz. 683 ze zm.).

04-04-2018

Zakończenie programu umożliwiającego zbieranie punktów PAYBACK w Enerdze

Od 1 maja 2018 r. nie uczestniczymy w programie lojalnościowym PAYBACK. Oznacza to, że od tego dnia za opłacanie naszych faktur i zakupy w sklepie internetowym Energi nasi klienci nie otrzymują punktów PAYBACK.

 

Zebrane punkty PAYBACK można było wykorzystać u nas tylko do 30 kwietnia 2018 r. Karty PAYBACK pozostają ważne, a zgromadzone punkty nie przepadły. Wciąż można je zbierać i wymieniać na nagrody u innych partnerów programu.

 

Więcej informacji na stronie www.energa.pl/payback/komunikat

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wymienić zgromadzone u nas punkty PAYBACK, zajrzyj do ogólnych zasad programu PAYBACK, które znajdują się na stronie www.payback.pl

 

Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, skontaktuj się z Biurem Obsługi PAYBACK pod numerem 801 044 440 (koszt zgodnie z taryfą operatora) lub listownie, na adres:

 

Biuro Obsługi PAYBACK 
ul. Mszczonowska 36
96-200 Rawa Mazowiecka

19-03-2018

Nowa taryfa dystrybucyjna Polskiej Spółki Gazownictwa

Informujemy, że decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, została zatwierdzona nowa „Taryfa nr 6 dla usług dystrybucji paliw gazowych i usług regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego” Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, w której wzrosła część stawek opłat. Nowa taryfa obowiązuje od 1 marca 2018r. do 31 grudnia 2018r. i jest dostępna na stronie www.psgaz.pl

13-03-2018

Zwrot nadpłaty za energię elektryczną

Informujemy, że w przypadku powstania u odbiorcy nadpłaty za pobraną energię elektryczną podlega ona zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, o ile odbiorca nie zażąda jej zwrotu (§ 34 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną; Dz.U.2017.2500).

 

Jednocześnie informujemy, że w sytuacji rozwiązania umowy z Energą Obrotem SA powstała na koncie odbiorcy nadpłata za pobraną energię elektryczną zostanie zwrócona na jego wniosek, bez naliczania przez Spółkę dodatkowych opłat z tego tytułu.

 

Wniosek o zwrot nadpłaty można złożyć:

05-03-2018

Komunikat dotyczący decyzji nr RGD-7/2017

Szanowni Państwo,

 

realizując zadeklarowane przez nas zobowiązania objęte treścią prawomocnej decyzji administracyjnej nr RGD-7/2017 wydanej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w dniu 28 grudnia 2017 roku, w trybie art. 28 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2017 roku, poz. 229), udostępniamy Państwu treść ww. decyzji (wersja niezawierająca tajemnicy przedsiębiorstwa), w której przedstawiony jest zakres działań, do których zobowiązała się ENERGA-OBRÓT SA.

20-02-2018

Informacja o Salonach Sprzedaży Energa

Szanowni Państwo,

informujemy, że w dniu 23.02.2018 roku Salony Sprzedaży Energa w podanych lokalizacjach będą nieczynne.


  • Gdańsk, Al. Grunwaldzka 472 D
  • Gdynia, ul. 10 lutego 33
  • Kalisz, ul. Zamkowa 8
  • Elbląg, ul. Hetmańska 12-14
  • Olsztyn, ul. Dworcowa 3
  • Koszalin, u. Dworcowa 17
  • Słupsk, ulica Tuwima 6/7
  • Płock, ul. Piłsudskiego 39
  • Toruń, ul. Czerwona Droga 1

Przepraszamy za utrudnienia. Adresy pozostałych Salonów Sprzedaży Energa znajdziecie Państwo na naszej mapie placówek. Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego w zakładce kontakt.

Powrót