Wróć do listy

Krajowy system eFaktur zostanie wdrożony w późniejszym terminie

Krajowy system eFaktur zostanie wdrożony w późniejszym terminie

📢 🕑 📅 Krajowy System eFaktur (KSeF) [1], który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 roku zostanie wdrożony w późniejszym terminie.

Zgodnie z komunikatem z 19 stycznia br. [2] Ministerstwo Finansów przeprowadzi audyt i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.

W Enerdze Obrocie już teraz przygotowujemy się do wdrożenia nowych rozwiązań
i komunikujemy je naszym klientom. 

Jeśli jesteś konsumentem i nie prowadzisz działalności gospodarczej, a przy podpisywaniu umowy podałeś swój NIP, to do tej pory wykazywaliśmy ten numer na fakturach. Aktualnie przestajemy prezentować NIP na fakturach konsumenckich.

Jeśli jednak chcesz, aby Twój NIP był widoczny na kolejnych fakturach i aby trafiały one do platformy KSeF, musisz przepisać umowę na firmę. Może to się wiązać ze zmianą grupy taryfowej na C1x – w zależności od przeznaczenia lokalu.

Możesz przepisać umowę na firmę na naszym formularz online albo:

  • telefonicznie pod numerem 555 555 555 od poniedziałku do piątku [3],
  • przez chat na naszej stronie energa.pl od poniedziałku do piątku,
  • przez elektronicznie biuro obsługi klienta,
  • osobiście - w salonach sprzedaży Energi.

 

[1] Rada Unii Europejskiej zgodziła się, aby fakturowanie elektroniczne w Polsce było obowiązkowe. Z treścią decyzji derogacyjnej z 17 czerwca 2022 roku mogą Państwo zapoznać się w bazie aktów prawnych Unii Europejskiej.

Od stycznia 2022 roku możesz skorzystać z KSeF dobrowolnie.

Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2076)
• Decyzja wykonawcza Rady (UE) 2022/1003 z dnia 17 czerwca 2022 r. upoważniająca Rzeczpospolitą Polską do stosowania szczególnego środka stanowiącego odstępstwo od art. 218 i 232 dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 168, 27.06.2022, s. 81-83)

 

[2] https://www.gov.pl/web/finanse/przesuniecie-terminu-wdrozenia-obowiazkowego-ksef

[3] Koszt połączenia według stawek Twojego operatora telefonicznego.