Deklaracja dostępności
Energa Obrót S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej energa.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymaganiami WCAG 2.1 AA z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niezgodność z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848 ze zm.) wynika z wyzwań technologicznych i jest związana głównie z obsługą formularzy przez technologie asystujące. Dokładamy wszelkich starań, aby korzystanie z portalu energa.pl było w pełni dostępne cyfrowo. Planowane poprawki i spełnienie wymagań do końca września 2025 roku.
1.3.5 – Określenie pożądanej wartości
Nie wszystkie pola formularzy zawierają informację o oczekiwanym formacie danych lub zakresie wartości (np. wymagany format daty, liczby).
2.2.2 – Pauza, zatrzymanie, ukrycie
Obecnie nie ma możliwości zatrzymania lub wyłączenia animacji. Planujemy wdrożyć panel ułatwień dostępu, który to umożliwi.
2.4.3 – Kolejność fokusu
Niektóre elementy (np. selecty w formularzach oraz komponent mapy) mogą nie być dostępne z poziomu klawiatury w poprawnej kolejności.
2.4.7 – Widoczny fokus
Fokus klawiatury może nie być dostatecznie widoczny na niektórych elementach (m.in. selecty, komponent mapy).
3.3.1 – Identyfikacja błędu
Użytkownik nie zawsze otrzymuje jasną informację o popełnionym błędzie podczas wypełniania formularza.
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje
Niektóre pola formularzy nie zawierają wystarczających informacji dla użytkowników – np. czytnik odczytuje tooltip jako rozwijane menu. W przypadku pól liczbowych brakuje informacji, że wpisanie znaku specjalnego będzie błędem.
3.3.3 – Sugestie korekty błędów
Po wystąpieniu błędu użytkownik nie zawsze otrzymuje wskazówkę, jak poprawić dane.
4.1.3 – Komunikaty o stanie
Niektóre elementy dynamiczne (np. rozwijane sekcje FAQ, podpowiedzi w polu „ulica”) nie przekazują czytnikom informacji o stanie – np. czy lista jest rozwinięta czy zwinięta.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Energa Obrót S.A.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Skargę związaną dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz złożyć mejlowo, telefonicznie lub listownie. Skargę na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt albo usługę rozpatrzymy w ciągu 30 dni.
Pozostałe informacje
Portal klienta ENERGA24
Energa.pl udostępnia następujący serwis obsługi klienta ENERGA24: https://24.energa.pl/ - sprawdź deklarację dostępności tego portalu.
Aplikacje mobilne
Serwis obsługi ENERGA24 może być wyświetlany także w aplikacji ORLEN VITAY. Za dostępność aplikacji odpowiada jej wydawca. Energa Obrót S.A nie ma wpływu na dostępność samej aplikacji, ale dba o to, żeby portal ENERGA24 był dostępny cyfrowo. Więcej informacji znajdziesz w naszej deklaracji dostępności.
Dostępność architektoniczna
Prace nad udostępnieniem dostępności architektonicznej naszych Salonów Sprzedaży są w trakcie.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Nie udostępniamy usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM).