Wróć do listy

Komunikat dla klientów korzystających z Rozliczeń Rzeczywistych

📣 Dostosowujemy nasze systemy rozliczeniowe do rozwiązań wprowadzanych Tarczą Solidarnościową. Od 1 stycznia 2023 roku czasowo nie rozliczysz zużytej energii przez usługę Rozliczenia Rzeczywiste. Jak wpłynie to na Twoje rozliczenie? Dowiedz się więcej.

  1. Kiedy możliwe będzie rozliczenie zużytej energii?
    Klienci zostaną niezwłocznie poinformowani komunikatem w serwisie Energa24, w aktualnościach na naszej stronie internetowej oraz komunikatami SMS i e-mail.

     
  2. Co jeśli nie rozliczę się na czas? Czy usługa Rozliczenia Rzeczywiste zostanie u mnie zdezaktywowana? 
    Dezaktywacja usługi Rozliczenia Rzeczywiste – w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika – została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót.

     
  3. Dlaczego nie mogłem się rozliczyć pod koniec grudnia? 
    W danym miesiącu klient może rozliczyć się tylko raz. Powinien to zrobić także do końca danego miesiąca. Rozliczenie w ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste zapisywane jest z datą bieżąca. Na przykład: podając do rozliczenia stan za miesiąc listopad w pierwszych dniach grudnia system ewidencjonuje rozliczenie na miesiąc grudzień, stąd komunikat o braku możliwości rozliczenia terminowo grudnia w tym samym miesiącu. 

     
  4. Jak zostanie rozliczona faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył się rozliczyć w grudniu? 
    Faktura będzie  uwzględniała rozliczenie zarówno w stawkach z roku 2022 jak i 2023. Jeśli więc klient za listopad rozliczył się w grudniu, drugie rozliczenie w grudniu nie było już możliwe. W związku z tym w styczniu faktura będzie obejmować zarówno grudzień jak i styczeń. Dopiero jednak zużycie wyszacowane po 1 stycznia zostanie rozliczone w nowych stawkach. 

     
  5. Czy jeśli nie udało mi się rozliczyć w grudniu? Czy zużycie z grudniowej faktury zostanie przesunięte na przyszły rok i pomniejszy limit 2000 kWh rozliczanych według zamrożonej stawki? 
    Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane po dniu 1 stycznia. 

Przypominamy, że informacje o utrudnieniach związanych z wprowadzeniem Tarczy Solidarnościowej znajdziesz zawsze w sekcji aktualności. Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt, informacje dostajesz również poprzez wiadomości SMS i e-mail.
 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Może Cię również
zainteresować

02.02.2023

Przywrócenie usługi Rozliczenia Rzeczywiste

💻 Uruchamiamy usługę Rozliczeń Rzeczywistych. Kolejni klienci mogą już sukcesywnie korzystać z usługi. 

 

01.02.2023

Jak zimą zadbać o panele fotowoltaiczne?

❄️❄️❄️ Odśnieżanie instalacji jest niezwykle ważne dla zachowania ich sprawności.  Więcej dowiesz się z naszego artykułu.

 

01.02.2023

Myślisz o założeniu fotowoltaiki? Sprawdź zmiany w programie Mój Prąd 4.0

🌞 Od 15 grudnia 2022 roku zmienił się poziom dofinansowania dla wniosków Mój Prąd 4.0. 

 

Polityka cookies

Używamy plików "cookies", dzięki którym dostosowujemy treści do preferencji użytkowników oraz ciągle ulepszamy działanie serwisu. Szczegółowe informacje są w Polityce prywatności. Jeśli nie zmienisz ustawień przeglądarki, pliki "cookies" będą umieszczane na Twoim urządzeniu, co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.