Wróć do listy

Komunikat dla klientów korzystających z Rozliczeń Rzeczywistych

📣 Dostosowujemy nasze systemy rozliczeniowe do rozwiązań wprowadzanych Tarczą Solidarnościową. Od 1 stycznia 2023 roku czasowo nie rozliczysz zużytej energii przez usługę Rozliczenia Rzeczywiste. Jak wpłynie to na Twoje rozliczenie? Dowiedz się więcej.

  1. Kiedy możliwe będzie rozliczenie zużytej energii?
    Klienci zostaną niezwłocznie poinformowani komunikatem w serwisie Energa24, w aktualnościach na naszej stronie internetowej oraz komunikatami SMS i e-mail.

     
  2. Co jeśli nie rozliczę się na czas? Czy usługa Rozliczenia Rzeczywiste zostanie u mnie zdezaktywowana? 
    Dezaktywacja usługi Rozliczenia Rzeczywiste – w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika – została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót.

     
  3. Dlaczego nie mogłem się rozliczyć pod koniec grudnia? 
    W danym miesiącu klient może rozliczyć się tylko raz. Powinien to zrobić także do końca danego miesiąca. Rozliczenie w ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste zapisywane jest z datą bieżąca. Na przykład: podając do rozliczenia stan za miesiąc listopad w pierwszych dniach grudnia system ewidencjonuje rozliczenie na miesiąc grudzień, stąd komunikat o braku możliwości rozliczenia terminowo grudnia w tym samym miesiącu. 

     
  4. Jak zostanie rozliczona faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył się rozliczyć w grudniu? 
    Faktura będzie  uwzględniała rozliczenie zarówno w stawkach z roku 2022 jak i 2023. Jeśli więc klient za listopad rozliczył się w grudniu, drugie rozliczenie w grudniu nie było już możliwe. W związku z tym w styczniu faktura będzie obejmować zarówno grudzień jak i styczeń. Dopiero jednak zużycie wyszacowane po 1 stycznia zostanie rozliczone w nowych stawkach. 

     
  5. Czy jeśli nie udało mi się rozliczyć w grudniu? Czy zużycie z grudniowej faktury zostanie przesunięte na przyszły rok i pomniejszy limit 2000 kWh rozliczanych według zamrożonej stawki? 
    Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane po dniu 1 stycznia. 

Przypominamy, że informacje o utrudnieniach związanych z wprowadzeniem Tarczy Solidarnościowej znajdziesz zawsze w sekcji aktualności. Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt, informacje dostajesz również poprzez wiadomości SMS i e-mail.
 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Może Cię również
zainteresować

22.04.2024

Relokacja salonu sprzedaży w Słupsku

26 kwietnia nasz salon w Słupsku na ul. Tuwima 6/7  jest otwarty w skróconych godzinach od 8.00 do 13.00. Po tym terminie salon zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji.  

04.03.2024

Komunikat dla konsumentów

Jeżeli od 1 stycznia 2020 roku do 30 września 2023 roku skorzystali Państwo z naszej oferty, a następnie umowa została wypowiedziana oraz zapłacili nam Państwo jednorazowe i zryczałtowane odszkodowanie, mają Państwo możliwość złożenia wniosku o jego zwrot.

19.02.2024

23 lutego niektóre z naszych salonów będą nieczynne

🔍📅 23 lutego niektóre z naszych salonów w Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Olsztynie, Płocku i Toruniu będą nieczynne. Sprawdź, gdzie będzie otwarty najbliższy salon.

24.01.2024

Krajowy system eFaktur zostanie wdrożony w późniejszym terminie

📢 🕑 📅 Krajowy System eFaktur (KSeF) [1], który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 roku zostanie wdrożony w późniejszym terminie.

Zgodnie z komunikatem z 19 stycznia br. [2] Ministerstwo Finansów przeprowadzi audyt i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.