Wr贸膰 do listy

Wznowienie fakturowania klient贸w Energi Obrotu

馃挕 Sprawd藕 kiedy otrzymasz swoj膮 faktur臋.

W ostatnim czasie tymczasowo wstrzymali艣my fakturowanie niektórych naszych klientów. Spowodowane jest to przygotowaniem i wdro偶eniem algorytmów rozliczeniowych zapewniaj膮cych poprawne wystawienie dokumentów rozliczeniowych zgodnych z przepisami opublikowanych Ustaw. Jest to proces skomplikowany i czasoch艂onny. 
Robimy wszystko, aby klienci mogli w sposób prawid艂owy skorzysta膰 z postanowie艅 Tarczy Solidarno艣ciowej. 

  • Zgodnie z zapowiedziami z pocz膮tkiem maja wznowili艣my fakturowanie klientów indywidualnych, którzy s膮 prosumentami z rozliczeniem net-metering. 
  • Aktualnie przyst臋pujemy do procesu rozliczania prosumentów z rozliczeniem net-biling oraz prosumentów z grup膮 taryfow膮 C1x 

Przepraszamy Pa艅stwa za utrudnienia.

------------------------------------------------------------------------------- 


W nast臋pnej kolejno艣ci wznowimy fakturowanie klientów:

  • z grup膮 taryfow膮 G1xx z Tarczy 2,
  • GUD-ka,
  • z rozliczeniem energii biernej,
  • z rozliczeniem Pmax,
  • place budowy.

2. Jaki jest powód takiej sytuacji?
Prawo i wytyczne, które wynikaj膮 z Rz膮dowej Tarczy Solidarno艣ciowej, zabezpieczaj膮 bardzo du偶膮 liczb臋 klientów. Wprowadzenie tych rozwi膮za艅 jest procesem skomplikowanym i czasoch艂onnym, wymaga indywidualnego podej艣cia do ka偶dej grupy klientów, którzy skorzystaj膮 z postanowie艅 Ustawy. Nasi klienci z艂o偶yli kilkaset tysi臋cy o艣wiadcze艅. Wszystkie dane musieli艣my wprowadzi膰 do naszych systemów. Wymaga艂o to od naszych pracowników staranno艣ci i dok艂adno艣ci, st膮d opó藕nienia w przygotowaniu dokumentów rozliczeniowych.

------------------------------------------------------------------------------- 

 

* ustawa z dnia 7 pa藕dziernika 2022 roku o szczególnych rozwi膮zaniach s艂u偶膮cych ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w zwi膮zku z sytuacj膮 na rynku energii elektrycznej

** ustawa z dnia 27 pa藕dziernika 2022 roku o 艣rodkach nadzwyczajnych maj膮cych na celu ograniczenie wysoko艣ci cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku 


 

Mo偶e Ci臋 r贸wnie偶
zainteresowa膰

04.03.2024

Relokacja salonu sprzeda偶y w S艂upsku

26 kwietnia nasz salon w S艂upsku na ul. Tuwima 6/7  jest otwarty w skróconych godzinach od 8.00 do 13.00. Po tym terminie salon zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji.  

04.03.2024

Komunikat dla konsument贸w

Je偶eli od 1 stycznia 2020 roku do 30 wrze艣nia 2023 roku skorzystali Pa艅stwo z naszej oferty, a nast臋pnie umowa zosta艂a wypowiedziana oraz zap艂acili nam Pa艅stwo jednorazowe i zrycza艂towane odszkodowanie, maj膮 Pa艅stwo mo偶liwo艣膰 z艂o偶enia wniosku o jego zwrot.

19.02.2024

23 lutego niekt贸re z naszych salon贸w b臋d膮 nieczynne

馃攳馃搮 23 lutego niektóre z naszych salonów w Elbl膮gu, Gda艅sku, Gdyni, Koszalinie, Olsztynie, P艂ocku i Toruniu b臋d膮 nieczynne. Sprawd藕, gdzie b臋dzie otwarty najbli偶szy salon.

24.01.2024

Krajowy system eFaktur zostanie wdro偶ony w p贸藕niejszym terminie

馃摙 馃晳 馃搮 Krajowy System eFaktur (KSeF) [1], który mia艂 obowi膮zywa膰 w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 roku zostanie wdro偶ony w pó藕niejszym terminie.

Zgodnie z komunikatem z 19 stycznia br. [2] Ministerstwo Finansów przeprowadzi audyt i wska偶e nowy termin wdro偶enia systemu.