Dane dobowo-godzinowe znajdziesz w PULPICIE KONTA po zalogowaniu się do naszego serwisu. Podaj numer PPE, dla którego chcesz pobrać informację, oraz zakres dat. Dane te dostępne są z ostatnich 18 miesięcy.
Net-metering
Rozliczenia prosumentów w systemie opustów (tzw. net-meteringu) od 1 kwietnia 2022 roku.
W związku z nowelizacją ustawy o odnawialnych źródłach energii wprowadziliśmy zmiany, które dotyczą m. in. zasad ustalania ilości energii elektrycznej wprowadzonej i pobranej z sieci oraz kolejności rozliczeń energii zgromadzonej w tzw. „wirtualnym magazynie”.1
- Współczynnik ilościowy niezbędny do rozliczenia się dla instalacji powyżej 10 kW to 0,7 kWh (energii pobranej) dla każdej 1 kWh wprowadzonej do sieci.
- Prosumenci energii odnawialnej mają możliwość zbilansowania energii pobranej z energią wprowadzoną do sieci, od daty przyłączenia mikroinstalacji do sieci
- Współczynnik ilościowy niezbędny do rozliczenia się dla instalacji do 10 kW to 0,8 kWh (energii pobranej) dla każdej 1 kWh wprowadzonej do sieci.
[1] Ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2021 poz. 2376)
Operator udostępnia sprzedawcy dane pomiarowe w cyklu godzinowym o:
Ilości pobranej energii elektrycznej
Ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci elektroenergetycznej
Sumach godzinowych sald dodatnich
Sumach godzinowych sald ujemnych
Polega na rozliczeniu różnicy między ilością energii elektrycznej pobranej z sieci w stosunku do ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci.
Jak obliczyć sumę sald dodatnich?
Ilość energii elektrycznej, która traktowana jest jako energia pobrana z sieci.
Jest to zsumowane saldo godzinowe ilości energii elektrycznej ze wszystkich godzin okresu rozliczeniowego, dla których wynik ww. bilansowania był dodatni (tj. godzin, w których ilość energii elektrycznej pobranej z sieci była większa od ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci).
Jak obliczyć sumę sald ujemnych?
Ilość energii elektrycznej, która traktowana jest jako energia wprowadzona do sieci.
Jest to zsumowane saldo godzinowe ilość energii elektrycznej ze wszystkich godzin okresu rozliczeniowego, dla których wynik ww. bilansowania był ujemny (tj. godzin, w których ilość energii elektrycznej pobranej z sieci była mniejsza od ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci).
Przy rozliczaniu energii elektrycznej wprowadzonej i pobranej z sieci elektroenergetycznej w pierwszej kolejności uwzględniana będzie energia zgromadzona w „wirtualnym magazynie” z najbardziej odległą datą, lecz nie później niż 12 miesięcy od daty wprowadzenia. Następnie uwzględniana będzie energia wprowadzona w bieżącym okresie rozliczeniowym.
W każdej chwili możesz sprawdzić swoje bieżące saldo - skorzystaj z usługi Saldo SMS.
Jeśli masz licznik zdalnego odczytu, możesz skorzystać z portalu Mój licznik i tam na bieżąco monitorować zużycie prądu.
W naszym serwisie obsługi ENERGA24 bezpiecznie i wygodnie sprawdzisz saldo swojego konta, opłacisz rachunek za prąd, włączysz powiadomienia SMS i e-mail o wystawieniu faktury lub zbliżającym się terminie płatności. Masz również dostęp do danych dobowo-godzinowych.

Saldo SMS
- Sprawdź, jaki jest Twój numer klienta.
Znajdziesz go na fakturze. - Wyślij SMS-a pod numer 4430 o treści:
Twójnumerklienta#CzteryostatniecyfryPESEL lub NIP np. 123456789#1234 - Po chwili otrzymasz automatyczną wiadomość z informacją o Twoim aktualnym saldzie na moment jego wysłania.
Koszt SMS według stawek operatora telefonicznego.

Portal Mój Licznik
- Jeżeli masz licznik zdalnego odczytu, możesz skorzystać z portalu „Mój Licznik”.
- W portalu sprawdzisz zużycie i oddanie energii z każdej zakończonej doby, kiedy ta wartość była najwyższa oraz porównasz jak rozkładało się zużycie w analogicznym okresie czasu.
- Jeśli masz pytania związane z działaniem portalu, sprawdź odpowiedzi w FAQ lub zadzwoń na infolinię Energa-Operator pod numer 801 404 404.
Koszt połączenia według stawek operatora telefonicznego.
Serwis obsługi ENERGA24
- Zaloguj się do swojego konta w serwisie ENERGA24, który jest dostępny również w aplikacji ORLEN VITAY. Jeżeli nie masz konta sprawdź, jak możesz zarejestrować się w serwisie.
- Po zalogowaniu masz dostęp do swoich faktur, płatności i sprawdzisz swoje saldo. Zobacz, jak możesz sprawdzić swoje faktury lub saldo konta.
- Możesz wygodne zarządzać danymi i ustawieniami gdziekolwiek jesteś.
- Masz dostęp do danych dobowo-godzinowych oraz pomiarowo-rozliczeniowych z poziomu danej faktury.
W naszym serwisie obsługi ENERGA24 masz możliwość pobrania szczegółów rozliczenia prosumenckiego na PULPICIE KONTA. Są to dane dane dobowo godzinowe z ostatnich 18 miesięcy. Dodatkowo z poziomu danej faktury w zakładce FAKTURY możesz pobrać dane pomiarowo-rozliczeniowe.