Rozliczenia Rzeczywiste umożliwiają dokonywanie samodzielnego rozliczania zużywanej energii, w oparciu o podawane stany licznika.
Usługa ta dostępna jest w dwóch wariantach: dla internautów oraz dla tych, którzy preferują tradycyjną formę płatności.
Rozliczenia Rzeczywiste umożliwiają dokonywanie samodzielnego rozliczania zużywanej energii, w oparciu o podawane stany licznika.
Usługa ta dostępna jest w dwóch wariantach: dla internautów oraz dla tych, którzy preferują tradycyjną formę płatności.
Wystarczy, że podpiszesz wniosek. Można to zrobić na dwa sposoby:
W wersji internetowej:
Podajesz wskazanie licznika w serwisie ENERGA24 i od razu widzisz kwotę do zapłaty. Skorzystaj z usługi Płatności Online.
W wersji tradycyjnej:
Zapłać w wybranych punktach sieci Moje Rachunki. Podaj przy kasie stan licznika. Zapłać i odbierz paragon. Przed wyjściem z domu spisz stan licznika, będzie nam potrzebny do uruchomienia usługi.
Liczniki oprócz aktualnego zużycia pokazują kilka dodatkowych informacji, jak datę czy godzinę. O tym, co w danym momencie jest wyświetlane, informują tzw. Kody OBIS
Kody OBIS, znajdują się w lewym górnym rogu (małe cyferki). Ze względu na różnorodność liczników, kody te mogą przyjmować różne wartości, jednak na obudowie licznika powinna znajdować się tabelka z informacją, co dany kod oznacza.
Oto przykładowy widok wyświetlacza licznika:

W przypadku korzystania z taryfy wielostrefowej:
Ważne informacje przy podawaniu stanu licznika:
Wszystkich, którzy chcą na bieżąco kontrolować wydatki na energię, zapraszamy do serwisu ENERGA24
|
KOD |
OPIS |
||
|
1.8.0 |
1.5.8.0 |
Sumaryczne zużycie prądu |
|
|
1.8.1 |
1.5.8.1 |
T1 |
Zużycie prądu w I strefie (dzień) |
|
1.8.2 |
1.5.8.2 |
T2 |
Zużycie prądu w II strefie (noc, weekend) |
Jeśli nie rozliczysz się z nami w ciągu dwóch miesięcy, zablokujemy Rozliczenia Rzeczywiste.
Usługę możesz ponownie aktywować po upływie roku.
Jeśli zgłaszasz problem z rozliczeniem, podaj kod błędu zawarty w komunikacie.
Opłaty stałe za okres od ostatniego odczytu licznika naliczamy na pierwszej fakturze w miesiącu.
Jeśli rozliczysz się drugiego dnia miesiąca lub później, naliczymy Ci opłaty stałe za poprzedni miesiąc oraz za miesiąc, w którym się rozliczasz.
Przykład:
W drugim przypadku, przy rozliczeniu w październiku, nie naliczymy Ci już opłat stałych za wrzesień.
Opłatę za dany miesiąc pobieramy tylko raz.
W ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste możesz rozliczyć się każdego dnia miesiąca, 24h na dobę – elektronicznie w serwisie ENERGA24 lub w punktach Moje Płatności.
Jeśli chcesz otrzymać fakturę za prowizję od Rozliczeń Rzeczywistych w terminalu Moje Płatności lub chciałbyś złożyć reklamację, skontaktuj się z firmą:
BillBird SA:
Infolinia: +48 12 293 34 00
(koszt połączenia według stawek Twojego operatora telefonicznego)
e-mail: support@billbird.pl