Numer umowy znajdziesz w prawym górnym rogu pierwszej strony umowy.
Wszystko o umowie na prąd dla domu
Rozwiązanie umowy i wypowiedzenie umowy
- Jeśli z jakiegoś powodu przekazujesz lokal innej osobie, spisz z tą osobą porozumienie o przepisaniu licznika. Po dostarczeniu nam tego porozumienia, rozpoczyna się bieg okresu wypowiedzenia umowy. Okres wypowiedzenia ulegnie skróceniu, jeśli odbierający wcześniej zawrze umowę dla tego punktu poboru. Do czasu rozwiązania umowy masz obowiązek płacenia za faktury.
- Jeśli nie chcesz już korzystać z prądu w lokalu, w którym masz zainstalowany licznik, złóż nam wypowiedzenie umowy – możesz skorzystać ze wzoru wypowiedzenia umowy. Umowa rozwiąże się z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który wynika z Twojej umowy. Gdy wypowiesz nam umowę, wystawimy zlecenie na demontaż licznika. Masz obowiązek płacić za faktury do czasu demontażu licznika.
Odstąpienie od umowy
Masz prawo odstąpić od umowy lub aneksu w terminie do 14 dni od jej lub jego zawarcia, jeżeli umowę lub aneks zawarłeś z nami na odległość.
Masz prawo odstąpić od umowy lub aneksu w terminie do 14 dni od jej lub jego zawarcia, jeżeli umowę lub aneks zawarłeś z nami na odległość.
Możesz to zrobić za pomocą formularza oświadczenie o odstąpieniu, jednak nie musisz korzystać z tego formularza.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub aneksu możesz złożyć na kilka sposobów, w tym m.in.:
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl;
- telefonicznie pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego;
- przez serwis obsługi ENERGA24;
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku;
- pisemnie na adres: Energa Obrót SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk.
Jeśli z jakiegoś powodu przekazujesz lokal innej osobie, spisz z tą osobą porozumienie o przepisaniu licznika. Po dostarczeniu nam tego porozumienia, rozpoczyna się bieg okresu wypowiedzenia umowy. Okres wypowiedzenia ulegnie skróceniu, jeśli odbierający wcześniej zawrze umowę dla tego punktu poboru. Do czasu rozwiązania umowy masz obowiązek płacenia za faktury.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego lub
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Jeśli przejmujesz licznik od innej osobie, spisz z tą osobą porozumienie o przepisaniu licznika. Po dostarczeniu nam tego porozumienia, przepiszemy licznik na Ciebie.
Umowę możesz przepisać na kilka sposobów:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email. Do wypełnienia wniosku potrzebujesz znać jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca do Ciebie oddzwoni. Do zawarcia umowy potrzebujesz znać jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl. Dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali, to:
- porozumienie o przepisaniu licznika podpisane przez obie strony (jeśli to niemożliwe – oświadczenie o braku kontaktu z poprzednim odbiorcą);
- pełnomocnictwo do reprezentowania odbiorcy, jeśli umowę podpisuje pełnomocnik;
- dokument tożsamości - np. dowód osobisty lub paszport do wglądu.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego lub
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Jeśli przejmujesz licznik od innej osobie, spisz z tą osobą porozumienie o przepisaniu licznika. Po dostarczeniu nam tego porozumienia, przepiszemy licznik na Ciebie.
Umowę możesz przepisać na kilka sposobów:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email. Do wypełnienia wniosku potrzebujesz znać jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca do Ciebie oddzwoni. Do zawarcia umowy potrzebujesz znać jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl. Dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali, to:
- porozumienie o przepisaniu licznika podpisane przez obie strony (jeśli to niemożliwe – oświadczenie o braku kontaktu z poprzednim odbiorcą);
- pełnomocnictwo do reprezentowania odbiorcy, jeśli umowę podpisuje pełnomocnik;
- dokument tożsamości - np. dowód osobisty lub paszport do wglądu.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego lub
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Jeśli nie chcesz już korzystać z prądu w lokalu, w którym masz zainstalowany licznik, złóż nam wypowiedzenie umowy – możesz skorzystać ze wzoru wypowiedzenia umowy. Umowa rozwiąże się z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który wynika z Twojej umowy. Gdy wypowiesz nam umowę, wystawimy zlecenie na demontaż licznika. Będziesz mieć obowiązek płacić za faktury do czasu demontażu licznika.
Wypowiedzenie możesz złożyć na kilka sposobów, w tym m.in.:
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl;
- przez serwis obsługi ENERGA24;
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku;
- pisemnie na adres: Energa Obrót SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego lub
przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Kod PPE to numer punktu poboru energii elektrycznej, który znajdziesz m.in. na swojej fakturze.
Umowa kompleksowa to dokument, który zawiera postanowienia dotyczące sprzedaży energii elektrycznej oraz postanowienia umowy o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej.
Grupę taryfową możesz zmienić:
- raz na 12 miesięcy;
- w okresie 60 dni od wejścia w życie nowej taryfy i zmiany stawek opłat w tej taryfie;
- w innym terminie wskazanym w taryfie Twojego dystrybutora.
Dane lub dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali do zmiany grupy taryfowej, to:
- numer PESEL;
- numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE), który znajdziesz na fakturze – tylko jeśli grupę taryfową chcesz zmienić przez formularz online lub telefonicznie;
- pełnomocnictwo do reprezentowania odbiorcy, jeśli umowę podpisuje pełnomocnik w naszym salonie;
- dokument tożsamości – np. dowód osobisty lub paszport do wglądu, jeśli zmieniasz grupę taryfową w naszym salonie sprzedaży.
Zmianę grupę taryfowej możesz zgłosić na kilka sposobów:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email;
- przez serwis obsługi ENERGA24;
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku;
- wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca do Ciebie oddzwoni;
- telefonicznie pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego – możesz zostać poproszony o podanie adresu email do realizacji tego zgłoszenia;
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl;
- pisemnie na adres: Energa Obrót SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk.
Moc przyłączeniowa to moc czynna planowana do pobierania z sieci lub wprowadzania do sieci, służy do zaprojektowania przyłącza.
Zwiększenie mocy przyłączeniowej pomoże Ci uniknąć np. wybijania korków w instalacji elektrycznej. Jeżeli zapotrzebowanie energetyczne Twojego budynku lub mieszkania się zwiększa, bo dokupujesz nowe urządzenia, to zwiększenie mocy przyłączeniowej będzie dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem.
Wniosek o zwiększenie mocy przyłączeniowej zgłoś do swojego dystrybutora.
Zwiększenie mocy przyłączeniowej może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów określonych w taryfie dystrybutora.
Jeśli jesteś spadkobiercą możesz przepisać umowę na siebie lub ją rozwiązać. Jeśli jest kilku spadkobierców, potrzebujesz ich zgody na rozwiązanie umowy.
Dane lub dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali do przepisania umowy, to:
- akt notarialny poświadczenia dziedziczenia albo prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku;
- numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE), który znajdziesz na fakturze;
- jeśli nie jesteś jedynym spadkobiercą, dołącz również pełnomocnictwo lub oświadczenie pozostałych spadkobierców o zgodzie na zawarcie umowy;
- dokument tożsamości – np. dowód osobisty lub paszport do wglądu, jeśli przepisujesz umowę w naszym salonie sprzedaży.
Umowę możesz przepisać na siebie na kilka sposobów:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email;
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl. Wyżej wymienione dokumenty przedstawiasz do wglądu.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Co jeśli właścicielem lokalu jest Gmina lub Zarząd Budynków Komunalnych?
Jeśli właścicielem lokalu jest Gmina lub Zarząd Budynków Komunalnych, to oni powinni zlecić demontaż na podstawie przekazanego protokołu zdania lokalu.
Co się dzieje z saldem konta po osobie zmarłej?
Spadkobiercy dziedziczą należności do zapłaty jak i nadpłatę, która występuje na koncie po osobie zmarłej.
Dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali do zwrotu nadpłaty po zmarłym, to:
- wniosek o zwrot nadpłaty;
- akt notarialny poświadczenia dziedziczenia albo prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku;
- jeśli nie jesteś jedynym spadkobiercą, dołącz również pełnomocnictwo lub oświadczenie pozostałych spadkobierców o zgodzie na zwrot nadpłaty.
Aby zmienić tzw. taryfę budowlaną, musisz podpisać nową umowę. Zmianę grupy taryfowej z C1x na G1x możesz zgłosić, jeśli zasilasz budowę z przyłącza docelowego (tzw. V grupa przyłączeniowa). Jednak, gdy zasilasz budowę z przyłącza tymczasowego (tzw. VI grupa przyłączeniowa), wcześniej skontaktuj się ze swoim dystrybutorem, aby zmienić warunki przyłączenia. Oznaczenie Twojej grupy przyłączeniowej znajdziesz na dokumencie od dystrybutora tj. na oświadczeniu o wykonaniu przyłączenia.
Zmianę grupy taryfowej możesz zlecić na kilka spososób:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email. Do wypełnienia wniosku potrzebujesz jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze;
- wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca do Ciebie oddzwoni. Do zawarcia umowy potrzebujesz jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl. Dane lub dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali, to:
- pełnomocnictwo do reprezentowania odbiorcy, jeśli umowę podpisuje pełnomocnik;
- dokument tożsamości – np. dowód osobisty lub paszport do wglądu;
- oświadczenie o przeznaczeniu lokalu;
- numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE), który znajdziesz na fakturze.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
Zmianę grupy taryfowej z C1x na G1x możesz zgłosić, gdy zmieniło się przeznaczenie energii dostarczanej do Twojego lokalu, tj. energia elektryczna nie będzie już zużywana na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej lub prowadzonego gospodarstwa rolnego.
Zmianę grupy taryfowej możesz zlecić na kilka spososób:
- możesz skorzystać z wniosku online. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 10 minut a umowę otrzymasz na swój adres email. Do wypełnienia wniosku potrzebujesz jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze;
- wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca do Ciebie oddzwoni. Do zawarcia umowy potrzebujesz jedynie numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE) – oba numery znajdziesz na swojej fakturze.
- osobiście w naszym salonie sprzedaży – listę salonów znajdziesz na naszej stronie energa.pl. Dane lub dokumenty, których będziemy od Ciebie potrzebowali, to:
- pełnomocnictwo do reprezentowania odbiorcy, jeśli umowę podpisuje pełnomocnik;
- dokument tożsamości – np. dowód osobisty lub paszport do wglądu;
- oświadczenie o przeznaczeniu lokalu;
- numer licznika lub kod punktu poboru energii (PPE), który znajdziesz na fakturze.
Jeśli masz dodatkowe pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt:
- pod numerem 555 555 555, od poniedziałku do piątku – koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora telefonicznego
- przez czat na naszej stronie – od poniedziałku do piątku.
W tym momencie nie mamy specjalnych ofert na prąd dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla osób posiadających kartę KDR.
Kontaktujemy się z naszymi klientami m.in. w sprawach dotyczących:
- przedstawienia oferty;
- aktualizacji umowy i danych osobowych;
- opóźnień w płatnościach;
- realizacji umowy zawartej pomiędzy nami.
Możemy się z Toba kontaktować przez czat na www.energa.pl.
Ważne! Nie wysyłamy wiadomości z wykorzystaniem jakichkolwiek innych komunikatorów, w tym Messenger i Whatsapp.
- Serwis ENERGA24
- Wszystko o fakturze
- Wszystko o umowie na prąd dla domu
- Rozliczenia Rzeczywiste
- Doładowanie licznika przedpłatowego
- Rozliczenia i płatności
- Saldo rachunku
- Przeksięgowanie środków
- Zwrot nadpłaty
- Brak prądu, zadłużenie?
- Reklamacje i zgłoszenia
- Energa Obrót a Energa Operator
- Oferta a Taryfa
- Wszystko o liczniku
- Portal Mój Licznik
- Zmiana danych osobowych
- Jak podpisać umowę
- Taryfy i cenniki
- Dokumenty do pobrania
- ORLEN Charge
- Prosument